maandag 16 april 2012

Kraamcadeautjes

Het is al weer even geleden dat ik een berichtje heb gepost. En nu werd het dan ook weer eens hoog tijd.
Dit weekend hebben we een familiereunie gehad. En een tijdje geleden is de familie uitgebreid met twee babytjes. Een jongen en een meisje!
Dus voor mij reden genoeg om twee leuke kraamcadeautjes te maken.




Deze heb ik voor een jongetje gemaakt.




En deze voor een meisje!


Het kledinghangertje heb ik naar eigen inzicht omgehaakt. Het zijn houtenhangertjes die je bij de Hema en Xenos kunt kopen.

nl. Beginnen met een ketting van 10 lossen en dan 8 vasten, 1 losse en dan je werk weer keren.
De 8 vasten en 1 losse net zolang herhalen tot het lapje lang genoeg is en het erom heen pas.


Dan de bovenste kant en de zijkant dichthaken met vasten.
Dan steek je de haak van de kledinghanger door de midden van het dichtgehaakt stuk en daarna haak je het lapje verder dicht. Afhechten en klaar is Klara!
Je kunt de kledinghanger naar eigen inzicht versieren of hem gewoon zo laten. Of misschien verschillende kleurtjes gebruiken.

Ik heb bij de sleutelhanger een klein speentje aangehangen!

Zo dat was het dan weer voor vandaag.
Ik ben alweer ruk met de voorbereidingen voor de Wintermarkt in november dit jaar!


Groetiez Scraffy





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen